Oddział przedszkolny „Trzylatków” od 22.06.-26.06.2020r.

Witam serdecznie Rodziców i dzieci w ostatnim tygodniu roku szkolnego 2019/2020r. Temat tygodnia to  „Wakacje”.

Poniedziałek 22.06.2020r.

Temat: Piękna nasza Polska cała.

  1. Płynie Wisła, płynie” – słuchanie fragmentu książki, rozwijanie wiedzy o Polsce.

Dziecko siada wygodnie na dywanie, a Rodzic czyta.

‘Płynie Wisła, płynie” Czesław Janczarski

Na Baraniej Górze

Srebrne źródło błyska.

Dwie Wisełki pluszczą,

Powstała z nich Wisła. ,

Płynie do Krakowa

Przez wioski i miasta.

W Krakowie na rynku

dziś lajkonik hasa

Trzeba minąć most w Puławach,

Cel podróży to Warszawa.

Śmiało naprzód żeglujemy,

Powita nas gród Syreny.

Żaglóweczka sunie lekko,

Spójrz, już morze niedaleko.

Słona fala zmywa plażę

I muszelkę niesie w darze.

  • „Nasze kolorowanki” – doskonalenie umiejętności trzymania narzędzia pisarskiego, cierpliwe wykonanie pracy. Kolorowanie kolorowanek, samodzielny wybór (postacie bajkowe, zwierzęta, pojazdy). Rodzic  zwraca uwagę na prawidłowy chwyt kredki, motywuje dzieci do dokładnej  i estetycznej pracy.

Materiały kolorowanki, kredki, temperówki

Wtorek- 23.06.2020r.

Wszystkim Tatusiom z okazji ich święta składam moc serdecznych życzeń, dużo radości, uśmiechu i samych szczęśliwych dni ze swoimi pociechami.

Temat: Nad morzem.

  1. „Fale” – wyklejanka z kolorowego papieru, doskonalenie małej motoryki. Rodzic  czyta wiersz A. Frączek

Bałwan na plaży.

Bałwan na plaży

Agnieszka Frączek

Co ten bałwan tutaj robi?!

Dawno już stopniały lody.

Woda ciepła niczym zupa,

A na plaży straszny upał!… Biedak się w kałużę zmieni!

Nie doczeka tu jesieni!!!

Może schować go w lodówce?

Bo jak nie, to zniknie wkrótce!

Buja się na morskich falach,

Coś porykuje z dala,

Tańczy sobie wśród kamieni,

Nawet się troszeczkę pieni…

Lecz nie pieni się ze złości.

Bałwan pieni się z radości!

On się świetnie czuje w lecie,

Bo to bałwan morski przecież.

Praca z KP2.39 – kształtowanie umiejętności wypowiadania się zdaniami, przeliczanie i odzwierciedlanie

liczby za pomocą symboli. Rodzic  pyta: Gdzie pojechały dzieci na wakacje?; W jaki sposób spędzają

tam czas?; Jak inaczej można bawić się na plaży?. Prosi, by dziecko odszukało wszystkie foremki do

piasku i je pokolorowało. Na końcu dziecko liczy foremki i rysuje w ramce tyle kresek, ile jest foremek.

Materiały:  kredki

Środa – 24.06.2020r.

Temat: W górach.

  1.  Biedronka – doskonalenie umiejętności wypowiadania się na wydechu, posługiwania się liczebnikami porządkowymi. Rodzic kładzie przed sobą dużą sylwetę biedronki, obok w pojemniku ma czarne kółka – kropki biedronki. Czyta historię biedronki, układa kropki zgodnie z tekstem, przelicza kropki z dzieckiem na wydechu.

Mała biedroneczka zmieniła się z larwy,

Lecz nie ma kropeczek i jest żółtej barwy.

Ogląda swe skrzydła zmartwiona biedronka.

– Zapytam mądrzejszych, pofrunę do słonka!

Ach, moje słoneczko! – westchnęła biedronka.

– Czemu nie mam kropek? Wyglądam jak stonka!

– Nie płacz, biedroneczko! – odpowiada słonko.

– Pojawią się kropki i nie będziesz stonką!

Nastał nowy dzionek, zaświeciło słonko,

wystawia promyki: – Dzień dobry, biedronko!

Zbudzona biedronka patrzy do lusterka,

ma skrzydła czerwone i kropeczkę, zerka –

nagle druga kropka obok się zjawiła.

Ach! I trzecia kropka skrzydło ozdobiła.

Ile jest już kropek, dzieci wnet policzą.

Na jednym wydechu do trzech niech policzą:

– jedna, druga, trzecia.

Zdumiona biedronka patrzy do lusterka.

O! Na czwartą kropkę zdziwiona już zerka.

Nagle piąta kropka szybko wyskoczyła.

Szczęśliwa biedronka kropki swe liczyła.

Dzieci jej pomogą kropeczki policzyć

Na jednym wydechu będą głośno liczyć

do czterech:

– jedna, druga, trzecia, czwarta.

Do pięciu:

– jedna, druga, trzecia , czwarta, piata.

Materiały KP2.40, kredki, sylweta biedronki, pięć czarnych kółek

Praca z KP2.40 – doskonalenie umiejętności rysowania linii ciągłych. Dziecko przygląda się Toli

i Tomkowi. Próbuje zgadnąć na podstawie ich strojów, dokąd każde z nich wybierze się na wakacje.

Następnie rysuje linie w labiryncie.

Czwartek 25.06.2020r.

Temat: Wakacje.

  1. „Czekamy na wakacje” – wysłuchanie i analiza treści wiersza. Rodzic czyta utwór.

„Czekamy na wakacje „ – Dominika Niemiec

Już tylko jedna chwilka albo dwie.

Lada moment wakacje rozpoczną się.

Niecierpliwie czekam tej wspaniałej chwili,

gdy w wakacyjny czas będziemy się bawili.

W piasku na plaży, wśród morskich fal,

patrząc na statki płynące w dal,

lub na placu zabaw albo w ogrodzie,

  • Rybka” – doskonalenie grafomotoryki. Rodzic  prezentuje, jak w prosty sposób narysować rybkę – dwa łuki przecinające się z jednej strony. Dziecko samodzielnie próbuje wyklejać rysunek, ozdabiając rybkę według własnych pomysłów: kredkami lub plasteliną.

Materiały: kredki, kartka, plastelina

Piątek 26.06.2020r.

Zakończenie roku szkolnego. Wszystkie chętne dzieci ,wraz z Rodzicami, zapraszam w tym dniu na rozdanie dyplomików o godz. 9.30 – od strony placu zabaw.

Pozdrawiam Mariola Materek