Poniedziałek 20.04.2020r.
Temat: Na polu
1.Wspólna praca – Rodzic zaprasza dziecko do uważnego wysłuchania wiersza: Zwróćcie uwagę na wszystkie trudne słowa, postarajcie się je zapamiętać
Wspólna praca
Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor
raz i drugi:
− Na podwórku
widzę pługi…
Kwa, kwa!
Wróbel siedzi
na stodole:
−Już gospodarz
jedzie w pole…
Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł
na ugorze:
−Już gospodarz
w polu orze…
Hop, hop!
Na podwórku
kogut pieje:
−Już gospodarz
w polu sieje…
Ko, ko!
Na topoli
kraczą wrony:
− Już koniki
ciągną brony…
Kra, kra!
Teraz krzyczą
wszyscy razem:
− Oraliśmy
z gospodarzem!
Hej! hej!
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu? N. wyjaśnia, co to jest pług, ugór, orka, brona. Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu? Co robiły i o czym opowiadały?
Wtorek -21.04.2020r.
Temat: Wiejskie produkty.
1.Odgłosy zwierząt z podwórka” – kształcenie umiejętności opowiadania o własnych doświadczeniach, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat;
www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
2.Praca z KP3.46a – rozwiązywanie działań arytmetycznych, dodawanie w zakresie 10.
Środa -23.04.2020r.
Temat: Maszyny rolnicze
- W poniedziałek rano kosił ojciec siano – doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu, ćwiczenie pamięci słuchowej.
- „Różne zboża” – praca z KZ 62–63, doskonalenie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji w książce, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozmowa na temat różnic z wyglądzie wybranych zbóż i przeznaczenia zbóż.
Czwartek 24.04.2020r.
Temat: Cztery pory roku w gospodarstwie.
- „Jakie to słowo?” – praca z W45;
- Od wiosny do wiosny – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat;
Od wiosny do wiosny Hanna Zdzitowiecka
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Z lodu uwalnia się rzeka
i ze snu budzą się drzewa,
ptaki wracają z daleka,
będą wić gniazda i śpiewać.
Sady zabielą się kwieciem…
To wiosna! Wiosna na świecie!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Dni coraz dłuższe, gorętsze
pod lipą ciche pszczół brzęki,
woń siana płynie powietrzem,
z pól żniwne słychać piosenki,
zakwitły malwy przed chatą…
Lato na świecie! Już lato!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
W sadzie już jabłko dojrzewa
niebem sznur ptaków mknie długi.
Liście się złocą na drzewach
idą jesienne szarugi
wiatr nagle drzewa gnie w lesie…
Jesień na świecie! Już jesień!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Długie i ciemne są noce
śniegową włożył świerk czapę
śnieg w słońcu tęczą migoce
i sople lśnią pod okapem,
rzekę pod lodem mróz trzyma…
Zima na świecie! Już zima!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące…
Ze snu się budzi leszczyna
i nową wiosnę zaczyna!
Rodzic pyta:Czy udało Wam się zapamiętać, które pory roku są przedstawione wierszu? Co oznacza sformułowanie „płyną miesiące”? Jakie prace gospodarskie wykonuje się w ogrodzie lub w polu wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?
- „Krzyżówka” – zabawa językowa z wykorzystaniem Alfabetu;
Piątek- 24.04.2020r.
Temat: Ekoprzyjaciele
- „Moja planeta” – zabawy ruchowe do piosenki.
„Czas dla Ziemi” – utrwalenie informacji z zakresu dbania o środowisko, poszerzanie wiedzy przyrodniczej;