Witam serdecznie Rodziców i dzieci. W związku z
zaistniałą sytuacją rozprzestrzeniania się korona wirusa ( COVID 19) będę Państwu podsuwała pomysły na zajęcia z
dziećmi i zachęcam do ich realizacji. Wspierajcie Państwo swoje pociechy do
systematycznej nauki przez zabawę w
domu.
Wierzę, że nasze wspólne działania pozwolą nam odpowiedzialnie i efektywnie
przetrwać ten trudny dla nas Wszystkich czas.
Można się ze mną komunikować telefonicznie- kom. 510775165, SMS lub facebooka
Messenger. Materiały będą się ukazywały w poniedziałki i środy, i dotyczyły
całego tygodnia.
Temat tygodnia to „ Porządki w ogrodzie”
- Temat przypadający na poniedziałek – „ Po zimie w ogrodzie”. Proszę przeczytać wierszyk dziecku ( 2,3 razy) – dobrze jest pokazać dziecku ilustrację z przebiśniegami. Zadawać pytania i zachęcać dziecko do odpowiedzi.
- Jakie kwiaty pierwsze zakwitają?
- Jaką mają łodyżkę?
- Co robi śnieg wokół?
- Co robi kwiatuszek?
- Kto wołał kwiatuszka?
- Co dała mu wiosna?
Pierwszy kwiat wiosny
Przebiśniegi białe
pierwsze zakwitają,
zieloną łodyżką
śniegi przebijają.
Śnieg wokół topnieje.
Kwiatuszek się chwieje,
wiosna go wołała,
sukienkę mu dała!
II.
Zabawa plastyczna – „Pomagamy wiośnie” – praca plastyczna przy muzyce. Proponujemy dziecku zabawę farbami. Pokazujemy mu dwa kolory: żółty jak słońce oraz niebieski jak bezchmurne niebo. Podsuwamy pomysł, aby połączyć te dwa kolory i sprawdzić, co się wtedy stanie. Dziecko miesza kolory farb i dzieli się z innymi tym, co zaobserwowało – zmiana koloru na zielony. Dzielimy kartkę na 3 części i prosimy dziecko aby pomalowało jedną część na żółto, drugą na niebiesko, a trzecia na zielono. Podziwiamy pracę i odkładamy do wyschnięcia. Potem możemy powycinać słoneczko, chmurki i listki i razem z dzieckiem przeliczać w zakresie 5. Możemy z dzieckiem zrobić przebiśniegi Do tej pracy możemy wykorzystać wcześniej pomalowany na zielono pasek papieru. Dziecko nacina dookoła wąskie paseczki i skleja. Wycinamy dziecku białe Klecza, które dziecko składa na połowę i przykleja tak jak widać na rysunku.
Zabawy gimnastyczne
„Zegar” – dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym, ręce na kolanach, plecy proste. Naśladuje zegary – głowa zatacza koła; głowa rusza się do przodu (tik) i do tyłu (tak); głowa porusza się na boki (w lewo – bim, w prawo – bam).
2. „Samolot” – dziecko biega po sali. Na hasło: Powódź siada na krzesełko i podnosi nogi; na hasło: Samolot przykuca i rozkłada ręce na boki.
„Pogoda” – dajemy dziecku gazetę i woreczki foliowe, dziecko reaguje na hasła: Pada deszczyk – cichutkie uderzanie paluszkami o gazetę leżącą na podłodze; Wieje wietrzyk – cichutkie pocieranie woreczka; Błyska błyskawica – zakrycie rękami oczu; Wielki grzmot – mocne uderzenie o gazety; Wielki huk – mocne uderzenie o woreczki; Mokra ulica – uderzanie całą płaszczyzną dłoni o woreczek. – zabawę możemy powtórzyć kilka krotnie.
Życzę miłej zabawy.
Temat przypadający na wtorek- „ Ogrodnik”
Zabawa- „Głowa, ramiona, pięty” – zabawa paluszkowa według Krzysztofa Sąsiadka. Dziecko stoi, mówi i pokazuje za Rodzicem.:
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa , ramiona, kolana, pięty,
Oczy, uszy, usta, nos
- Proszę przeczytać wierszyk „Kwiatki-bratki”–D. Gellner. Kwiatki – bratki
Jestem sobie ogrodniczka,
mam nasionek pół koszyczka,
Jedne gładkie, drugie w łatki,
a z tych nasion będą kwiatki,
kwiatki – bratki i stokrotki,
dla Malwinki, dla Dorotki,
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem,
co podlewa grządki suche,
mam łopatkę oraz grabki,
bo ja dbam o swoje kwiatki.
kwiatki – bratki i stokrotki,
dla Malwinki, dla Dorotki,
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.
Rozmowa na temat pracy ogrodnika, jego narzędzi, inspirowana wierszem i obrazkiem. Rodzic zadaje pytania: Kim jest bohaterka wiersza?; Co miała w koszyczku?; Jakie były te nasionka?; Co wyrośnie z nasion?; Jakie narzędzia ma ogrodniczka?; Do czego służą grabie / służy łopata / konewka?.-zwracamy uwagę na wypowiedzi dzieci.
Praca z karty 11 – ćwiczenia na spostrzegawczość. Dziecko szukają na ilustracji grabi. Przeliczają je. Kończą rytm z narzędzi ogrodowych.
„Ogrodnicze rytmy” – zabawa matematyczna. Dziecko siedzi na dywanie a Rodzic pokazuje
obrazki przedstawiające narzędzia ogrodnicze. Dziecko przygląda się im, podaje ich nazwy. Następnie Rodzic układa przed sobą rytm z obrazków, mówiąc: grabie, konewka, grabie, konewka… co będzie dalej?. Dziecko kończy rytm, a Rodzic. układa odpowiednie obrazki. Po ułożeniu przelicza, ile jest konewek, a ile grabi. Następnie Rodzic. układa kolejny rytm: łopata, łopata, wiadro, łopata, łopata, wiadro.
„Ogrodnik” – praca plastyczna. Kolorowanie obrazka przedstawiającego ogrodnika- ogrodnika może namalować Rodzic.
Zabawa „Ogrodowe ścieżki” – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Rodzic rozkłada na dywanie równolegle 2 sznurki. Są to grządki. Dziecko porusza się między grządkami. Następnie sznurki są ścieżkami w ogrodzie. Dziecko idzie po sznurkach, starając się nie spaść z nich.
Zapraszam do zabawy i do spotkania w środę.
Temat przypadający na środę- „ W naszym ogródeczku”
Temat przypadający na czwartek- „ Cebule i cebulki”
Temat przypadający na piątek- „ Szukamy wiosny”