ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY TRZYLATKÓW

Witam serdecznie Rodziców i dzieci. W związku z zaistniałą sytuacją rozprzestrzeniania się korona wirusa ( COVID 19)  będę Państwu podsuwała pomysły na zajęcia z dziećmi i zachęcam do ich realizacji. Wspierajcie Państwo swoje pociechy do systematycznej nauki przez zabawę  w domu. 
Wierzę, że nasze wspólne działania pozwolą nam odpowiedzialnie i efektywnie przetrwać ten trudny dla nas Wszystkich czas.
Można się ze mną komunikować telefonicznie- kom. 510775165, SMS lub facebooka Messenger. Materiały będą się ukazywały w poniedziałki i środy, i dotyczyły całego tygodnia.

Temat tygodnia to „ Porządki w ogrodzie”

  1. Temat przypadający na poniedziałek – „ Po zimie w ogrodzie”. Proszę przeczytać wierszyk dziecku ( 2,3 razy) – dobrze jest pokazać dziecku ilustrację z przebiśniegami. Zadawać pytania i zachęcać dziecko do odpowiedzi.
  2. Jakie kwiaty pierwsze zakwitają?
  3. Jaką mają łodyżkę?
  4. Co robi śnieg wokół?
  5. Co robi kwiatuszek?
  6. Kto wołał kwiatuszka?
  7. Co dała mu wiosna?

Pierwszy kwiat wiosny

Przebiśniegi białe

pierwsze zakwitają,

zieloną łodyżką

śniegi przebijają.

Śnieg wokół topnieje.

Kwiatuszek się chwieje,

wiosna go wołała,

sukienkę mu dała!

II.

Znalezione obrazy dla zapytania: przebiśnieg z rolki po papierze toaletowym

Zabawa plastyczna –  „Pomagamy wiośnie” – praca plastyczna przy muzyce. Proponujemy dziecku zabawę farbami. Pokazujemy mu dwa kolory: żółty jak słońce oraz niebieski jak bezchmurne niebo. Podsuwamy pomysł, aby połączyć te dwa kolory i sprawdzić, co się wtedy stanie. Dziecko miesza kolory farb i dzieli się z innymi tym, co zaobserwowało – zmiana koloru na zielony. Dzielimy kartkę na 3 części i prosimy dziecko aby pomalowało jedną część na żółto, drugą na niebiesko, a trzecia na zielono. Podziwiamy pracę i odkładamy do wyschnięcia. Potem możemy powycinać słoneczko, chmurki i listki i razem z dzieckiem przeliczać w zakresie 5. Możemy z dzieckiem zrobić przebiśniegi Do tej pracy możemy wykorzystać wcześniej pomalowany na zielono pasek papieru. Dziecko nacina dookoła wąskie paseczki i skleja. Wycinamy dziecku białe Klecza, które dziecko składa na połowę i przykleja tak jak widać na rysunku.

Zabawy gimnastyczne

„Zegar” – dziecko siedzi na dywanie w siadzie skrzyżnym, ręce na kolanach, plecy proste. Naśladuje zegary – głowa zatacza koła; głowa rusza się do przodu (tik) i do tyłu (tak); głowa porusza się na boki (w lewo – bim, w prawo – bam).

2. „Samolot” – dziecko biega po sali. Na hasło: Powódź siada na krzesełko i podnosi nogi; na hasło: Samolot przykuca i rozkłada ręce na boki.

„Pogoda” –  dajemy dziecku gazetę i woreczki foliowe, dziecko reaguje na hasła: Pada deszczyk – cichutkie uderzanie paluszkami o gazetę leżącą na podłodze; Wieje wietrzyk – cichutkie pocieranie woreczka; Błyska błyskawica – zakrycie rękami oczu; Wielki grzmot – mocne uderzenie o gazety; Wielki huk – mocne uderzenie o woreczki; Mokra ulica – uderzanie całą płaszczyzną dłoni o woreczek. – zabawę możemy powtórzyć kilka krotnie.

Życzę miłej zabawy.

Temat przypadający na wtorek- „ Ogrodnik”

Zabawa- „Głowa, ramiona, pięty” – zabawa paluszkowa według Krzysztofa Sąsiadka. Dziecko stoi, mówi i pokazuje za Rodzicem.:

Głowa, ramiona, kolana, pięty,

kolana, pięty, kolana, pięty.

 Głowa , ramiona, kolana, pięty,

Oczy, uszy, usta, nos

  1. Proszę przeczytać wierszyk „Kwiatki-bratki”–D. Gellner. Kwiatki – bratki

    Jestem sobie ogrodniczka,
    mam nasionek pół koszyczka,
    Jedne gładkie, drugie w łatki,
    a z tych nasion będą kwiatki,

    kwiatki – bratki i stokrotki,
    dla Malwinki, dla Dorotki,
    Kolorowe i pachnące,
    malowane słońcem.

    Mam konewkę z dużym uchem,
    co podlewa grządki suche,
    mam łopatkę oraz grabki,
    bo ja dbam o swoje kwiatki.

    kwiatki – bratki i stokrotki,
    dla Malwinki, dla Dorotki,
    Kolorowe i pachnące,
    malowane słońcem.

Rozmowa na temat pracy ogrodnika, jego narzędzi, inspirowana wierszem i obrazkiem. Rodzic  zadaje pytania: Kim jest bohaterka wiersza?; Co miała w koszyczku?; Jakie były te nasionka?; Co wyrośnie z nasion?; Jakie narzędzia ma ogrodniczka?; Do czego służą grabie / służy łopata / konewka?.-zwracamy uwagę na wypowiedzi dzieci.

  1.  

Praca  z karty 11 – ćwiczenia na spostrzegawczość. Dziecko szukają na ilustracji grabi. Przeliczają je. Kończą rytm z narzędzi ogrodowych.

 „Ogrodnicze rytmy” – zabawa matematyczna. Dziecko siedzi na dywanie a Rodzic pokazuje

 obrazki przedstawiające narzędzia ogrodnicze. Dziecko przygląda się im, podaje ich nazwy. Następnie Rodzic  układa przed sobą rytm z obrazków, mówiąc: grabie, konewka, grabie, konewka… co będzie dalej?. Dziecko kończy rytm, a Rodzic. układa odpowiednie obrazki. Po ułożeniu przelicza, ile jest konewek, a ile grabi. Następnie Rodzic. układa kolejny rytm: łopata, łopata, wiadro, łopata, łopata, wiadro.

  1.  

„Ogrodnik” – praca plastyczna. Kolorowanie obrazka przedstawiającego ogrodnika- ogrodnika może namalować Rodzic.

Zabawa „Ogrodowe ścieżki” – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Rodzic rozkłada na dywanie równolegle 2 sznurki. Są to grządki. Dziecko porusza się między grządkami. Następnie sznurki są ścieżkami w ogrodzie. Dziecko idzie po sznurkach, starając się nie spaść z nich.

Zapraszam do zabawy i do spotkania w środę.

Temat przypadający na środę- „ W naszym ogródeczku”

Temat przypadający na czwartek- „ Cebule i cebulki”

Temat przypadający na piątek- „ Szukamy wiosny”